Randonautica

randonautica_logo.png

 

Valamelyik nap, egy videó kapcsán akadtam rá erre az alkalmazásra. Nem vagyok nagy Youtuber követő, kb. fogalmam sincs, hogy kik tevékenykednek azon a videós platformon. Mostanában egy-kettőt viszont nézek, mert szórakoztató, értelmes (ellentétben sok társával) és nem kimondottan a tinik a célközönség. Itt kaptam fel a fejem valamire, ami után kényszert éreztem, hogy rákeressek az egyik szóban forgó videóra.

Mert ha látsz egy olyat, hogy van valami elátkozott alkalmazás, azt értelemszerűen muszáj megnézned. Tudod, mint a horrorfilmekben. Tudod, hogy ott vár lent a gyilkos a sötétben, de mégis lemész a pincébe, hogy megnézd. Amikor akár, ki is futhatnál a házból, és akkor akár még túl is élnéd, de te vagy a főhős, szóval ésszerűtlenül kezdesz el viselkedni. 

Én az ilyen dolgokban nagyon szkeptikus vagyok. Nem nagyon hiszek semmiben, ami tudományosan nem támasztható alá. Azt persze elismerem, hogy vannak olyan dolgok szép számmal, amit jelen állás szerint még nem magyarázható meg. Még nem tudjuk igazán hogy működik, nem értjük, így rémisztő, rejtélyes. Pedig igazából nincs benne semmi "varázslat".  Komolyabb dolgokban sem hiszek, nekem a jóslás és ehhez hasonlók nagy humbug , aztán ott a horoszkóp és társaik. Jó sokáig lehetne folytatni, beleértve a teremtővel is, meg az egész vallással. Nem azt mondom, hogy nekem van igazam. Csak azt hogy én nem hiszek ezekben.  Lehet én tévedek...vagy nekem van igazam. 

Nyilván ebben az elátkozott alkalmazásban sem hittem, hiszek. Megnéztem egy pár videót, mert ennek ellenére érdekelt, de a zöme nagyon erőltetett, és belemagyarázás, túlgondolás. Az agyad egy fantasztikus szerv és képes pillanatok alatt összekapcsolni dolgokat, amiknek semmi közük egymáshoz. Így szépen bele is magyarázod saját magadnak, hogy "hoppácska, ez tényleg működik". 

Na, de nézzük mi is ez az egész app, és a köré felépült legenda. 

Elvileg egy teljesen ártalmatlan játék, ami kijelöl neked, az általad meghatározott területen belül (tudom is én,  2-3 kilóméter) , egy koordinátát, ahová el kell látogatnod. Ez lehet akármi, sokszor bevezet(ne) lakóházakba, kertekbe, magánterületekre, ipartelepekre. Teljesen random módon adja meg ezeket a helyeket valahol a közeledbe. és ez mire jó?! Kimozdít otthonról, "megsétáltat", felfedezésre ösztönöz, mert lehet elkalauzol olyan utcákba, ahol még soha sem jártál, pedig ott laksz évtizedek óta. Szóval nem egy rossz valami, mert legalább megmozgat. Természetesen leírják az elején, hogy ne menj be lezárt területekre, veszélyes helyekre. Ők nem felelősek, a te ostobaságodért. Tehát ha bemászol a szomszéd kertjébe, mert neked ott jelőli ki a pontot, és a szomszéd popón lő, ne csodálkozz. 

Aztán egyre nagyobb hájpja lett az egésznek, miután elkezdtek szivárogni az ijesztő videók.  Tinik egy csoportját pont oda kalauzolta, ahol találtak egy bőröndöt emberi maradványokkal, aztán ilyenből elvileg volt még vagy kettő. De sokszor elvisz elhagyatott házhoz, néha temetőbe, egy játékbabákkal teleaggatott kerítéshez - csak hogy legyen valami izgalom. Beszámoltak már arról is, hogy ahová küldte őket az app. ott mintha már vártak volna rá, hogy bántsák. Tényleg nagyon sok történet van. Legalább is annak tűnik, mert amikor nem történik semmi, arról nyilván soha nem esik szó. Ebből meg jóval több van. 

Amit még érdemes kiemelni, hogy mielőtt kéred az apptól a helyszínedet, erősen kell koncentrálni egy szóra, fogalomra, személyre... És majd ott ahová küld, vagy az út alatt fogsz valamit találni. Valamit, aki a gondolatoddal kapcsolatos lesz. Itt aztán beindul a belemagyarázás, mert az agyad szeretné őket összekapcsolni. Van egy videó fent a neten, elindulnak a kalandjukra a fiatalok, ők a narancssárga színre gondoltak, ahová vezette őket a játék, ott meg volt két narancssárga útjelző bója. 

Sokan éjszaka próbálják ki. Azt pedig azért lássuk be, a sötétben minden ijesztőbb. Főleg idegen terepen, valahol a semmi közepén.  Akkor mások még a hangok is. Ebben sincs semmi természet feletti. 

A legtöbb próbálkozó , nekem furcsa módon, valami ijesztő szóra gondolt. Basszus, ha hisz benne, és tudja, hogy félni fog, akkor miért? :D  Ha valóban működik magával szúr ki. 

Volt olyan is, aki a pénzre gondolt, ahova érkezett ott talált egy szórólapot munkaajánlatokkal. Volt aki a szerelemre, a helyszínen meg pont szembe jött egy szép lány. (Akit lehet amúgy észre sem vett volna, de mivel pont erre gondolt, és egy a lány pont arra ment, így máris rá lehetett fogni, hogy igen, az app miatt. 

Elvileg nem kizárólag a kigondolt "dolgot" adja meg, hanem azt amire igazán szükséged van, a vágyaidat.... Hmm... Jelen pillanatban nagyon szeretném azt hinni, hogy ez tényleg valódi! 

Szóval letöltöttem, hagy foglalja csak a memóriát. Nem akartam elsőnek annyi időt pazarolni rá. Úgyis értelmetlen, azt leszámítva, hogy sétáltat. 

Próbáljuk ki.

1. Nem gondoltam semmire. Kiadott itt a közelben egy helyet. Pár perc séta jót fog tenni. Az egyik lakóház udvarát jelezte, vagy magát a házat. Ezt nem tudtam eldönteni. Azt viszont igen, hogy nem fogok bemászni. 

2. Adjunk neki ma még egy esélyt. Csak semmi rémisztő. Az egyik kedvencemre gondoltam, mert miért is ne. Kiadta a másik telepen a két áruház közti "senkiföldjét". Nem volt itt semmi. Se a gondolatban forgó dolog, se semmi más. 

Első körben ennyi, hideg volt, úgy hogy inkább hazajöttem. De még biztos, hogy fogok ezzel az app.-al szórakozni. Ha bármi is történik én leszek az utolsó aki belemagyaráz bármit is. 

Abban szinte biztos vagyok, sok rá felépített legenda, egyrészt jó reklámfogásnak is. Másfelől, megjátszott, és csak néző csalogató.  Alig halott volna róla valaki, ha nem kezdik ez az emberek félni, és ezzel ijesztgetni a fiatalok egymást. én azt mondom, ne félj tőle. Semmi paranormális nincs benne, nem kapu a túlvilágra, nem akar neked az univerzum, meg semmi sem üzenni. Csak egy sima applikáció, ami elvisz sétálni. A többi már csak legenda, meg a fantázia játéka. Főleg ha ráparázol. Akkor bármibe belelátsz bármit. De ez csak egy app., egy program. Azért csak ésszel. és, nem azért mert jön a szellem. Nem jön! De menj be olyan helyre, ami le van zárva, ami veszélyes, és éjszaka a kihalt területeken amúgy se túl biztonságos. (Most meg amúgy se lehet este 8 után, szóval...:) )