Eurovízió 2021 - Horvátország

albina-eurovision-croatia.jpg

 

Elérkeztünk az egyik kedvenc ESC-s országom dalválasztójához is. Bár azt írtam nem olyan régen, hogy nem követem az egyes országok nemzeti döntőit, de ez így nem teljesen igaz. Mert a horvátokét igen. legalább is, amióta újra van Dora.  Ez itt nem egy személyt takar, nemes egyszerűséggel ez a dalválasztó műsorok neve. Ezt hagyományosan Opátiában szokták megrendezni, így történt ez idén is. 

A tavalyit versenyt Damir Kedzo nyerte, így ő utazhatott volna Rotterdamba. A verseny elmaradtával a horvátok is úgy döntöttek, hogy nem tartják meg a versenyzőjüket, és inkább válogatót rendeznek. Hogy ez jó vagy rossz döntés volt, azt mindenki döntse el maga. Én nagyon sajnálom azokat akiktől elvették ezt. Mégiscsak jó lehet képviselni az országodat egy ilyen nemzetközi versenyen. Damirnak ez nem adatott meg. Kár, mert nem volt rossz az a dal. Nem hiszem, hogy a döntőbe jutott volna, de én szerettem. Igaz, általában szeretem a horvát dalokat és a magát a nyelvet is. Szerintem nagyon szexi.. :) 

Horvátország volt az egyik fő ok, ami belerántott anno az Eurovízió iránti rajongásba. Akkor 2005öt írtunk. Minket a Nox képviselt, őket egy Boris Novkovic nevű énekes. Szerelem első látásra, hallásra. Ennek a dalnak a magyar átiratával nyertem meg egy hazai rajongói klub (Annyira nem szeretem ezt a "rajongói klub" szó összetételt. Mint valami szekta... :) ) fordító versenyét. Ez semmivel nem jár, de nekem nagy dolog volt. Főleg, hogy pont a "Vukovi" dallal. Igen, Boris Novkovic nálam nagy ikon. Az is fog maradni, és nagyon örülnék neki, ha egyszer sikerülne élőben látnom egy koncerten. 

De vissza a jelenbe. Tegnap este megrendezték 2019óta a 3. Dora-t. Egy kicsit elvacakoltam az időt, így a komplett első feléről lemaradtam, de a végét sikerült elcsípni, és ma reggel visszanézni/hallgatni a többit. Nem kellett csalódnom, mert megint nagy show volt. 14 dal versenyzett a győzelemért, amit végül Albina nyert meg, a Tick-Tock című dalával. 

Én pedig meglepődtem a győzelmén. Egyrészt azért mert nálam is a 2. helyen végzett, és aki nálam ennyire elől van, azok nem szoktak nyerni. Másrészről meg a horvátok nem nagyon szoktak ilyen típusú dalokat küldeni. Most azonban úgy tűnik szakítottak a hagyományokkal, és valami modern , gyors tempójú dalt indítanak a lírai helyett. Nem baj, kellett már náluk ez. Nem mintha nem imádnám a balkáni balladákat.   De szerencsét hozott a fiatal énekesnőnek a 13-as rajszám. Megnyerte a versenyt, és remélhetőleg utazhat Rotterdamba. 

A mezőnyből ez a dal volt nálam a 2. Személyes kedvencem  Nina Kraljic volt a Rijeka-val. Az tipikus ballada, ami nekem nagyon be szokott jönni. Plusz pont ugyebár, hogy horvát nyelven lett volna, és hogy már ez előző Eurovíziós dalát is imádtam. Annyira gyönyörű volt az egész dal, a színpad, a ruhája...vagy inkább jelmeze.  Nekem nagyon tetszett. 

rijeka.jpg

De őszintén örülök Albina győzelmének. Megérdemelte. Vidán, bulizós dal. Nálam nagy sláger lesz, és jelenleg a mezőny ismert 6 dala között az első helyen áll. Nagyon valószínűnek tartom, hogy végig valahol elől fog szerepelni. Tick-Tock! 

Albina 22 éves, a teljes neve Albina Grcic, 1999 februárjában született, Splitben. Mondták már rá, hogy ő a horvát Ava Max.  

ticktock-albins.jpg