Elliot Page

inception_2010_retail_bdrip_x264_hun-nimphas_19-17-52.JPG

 

Sok mindent történt december első hetében kishazánkban, de ezekről most nem szeretnék írni. talán majd egyszer...ha nem is konkrét eset kapcsán, hanem úgy összességében a "bort iszik vizet prédikál" emberekről. Mert ilyenből sajnos van jópár mindenki életében. 

Én most Elliot Pageről szeretnék leírni pár gondolatot. 

És hogy ki az az Elliot Page? Igen, talán így nem ismerős a név. Őt mi Ellen Pageként ismerhettük meg. Tudjátok ő az a furcsa lány a Junoból, ami Oscar- jelölést hozott neki. De ő volt az Eredet "építésze", az X-Men Kitty Pryde-ja, és számos szerepe volt még. Most csak a személyes kedvenceimet soroltam fel. 

Ellen, kedden tette közzé, hogy ő transznemű, ő fiú, és a neve Elliot. Ez aztán gyorsan körbe is szaladt a világhálón. Nagyon sok pályatársa gratuláltak neki, hogy meg merte lépni, fel merte vállalni. Ahogy nézegettem a kommenteket a többsége pozitív volt. Őszinte leszek, nem igazán vagyok otthon ebben a transz témában, jómagam soha nem akartam férfi lenni. Azt ugyan szoktam mondogatni, hogy "kezeljetek fiúként", de ezt arra értem, hogy tudok én is pakolni, rakodni akár. Nem kell "óvni" csak azért mert nő vagyok. Amit egy pasi meg tud csinálni, valószínűleg én is... Ok, nyilván nem mindent. :D   Én már akkor is irtó kényelmetlenül éreztem magam, ha egyáltalán fiú jelmezbe kellett volna bújnom. Annyira azt éreztem, hogy "ez nem én vagyok, és borzalmas".   El tudom képzelni, hogy ő is valahogy hasonlóképpen érezhette magát nőként. Most, 33 évesen, eljutott az élete arra a pontra, hogy döntött, férfiként kívánja tovább élni az életét. Ez szerintem nagy bátorságra vall. Főleg ha ismert valaki. Ő maga is leírta, hogy fél. Fél az atrocitásoktól, a megvetéstől és a rosszindulatú tréfáktól. 

A karrier terveiről nem írt. Nem tudom, hogy ez hogy fogja őt e téren érinteni. Mert ugye, már férfi. Milyen szerepeket fog kapni? A sorozat, amiben most játszik, az "Esernyő Akadémia"  azt írta neki, hogy büszkék rá, az ő szuperhősükre. Várják vissza a szerepre. Ami agy női karakter. Nem ismerem a sorozatot, de kíváncsi vagyok, hogy átírják-e neki, vagy marad minden a régiben. Végtére is színész, bármit el kell tudni játszania. Azért egy szép gesztus lenne, ha ezt az egészet valahogy beletennék a sorozatba.  Bár már előre hallom az ellenzők hangját, hogy " csak azért mert most ezt kell, ezzel lehet eladni. Mindenbe bele kell erőltetni valami másságot".  Nekem ez eddig nem tűnt fel. Nagyon ezt az "elfogadósdit" senki sem akarta még lenyomni a torkomon. Kivételek persze mindig vannak, és igen, elismerem, hogy kezdünk átesni a ló túloldalára manapság. Én mégsem érzem ezt annyira erőltetettnek. De lehet nekem van ebben a tolerancia küszöböm magasabban. Az elfogadás meg olyan dolog, hogy vagy eleve így nőttél fel, a lényed része, vagy nem. Nem lehet erőltetni. Ha valaki (most teljesen mindegy milyen okból) az egész "Másság" témakörtől kiveri a víz (és nem a jó értelemben) akkor annak adhatsz akármilyen "propaganda anyagot" , mondhatsz neki akármit, úgyse tudod meggyőzni. Az ő világképe teljesen más. Nem lehet dűlőre jutni. Kinek van igaza? Minkét félnek és senkinek. Felesleges ezt túl cifrázni. 

Elliot is megkapta jópár hozzászólásban, hogy biztos azért csinálja mert Oscart akar, másként meg már nem megy. Vagy hogy múló hóbort, pár év múlva bánni fogja. Könyörgöm, 33 éves, nem egy tini. Szerintem ennyi idősen már pontosan tisztában van az ember magával. Tudja mit akar, és Ő fiúként szeretne inkább élni. Ha ő ettől boldogabb , hajrá. Nem árt vele, nem bánt vele senkit. Az ő élete. Valószínűleg ettől sokkal jobban fogja érezni magát. Levetheti a régi bőrét, amiben feszengett. Közelebb került a valódi önmagához, ahhoz, aminek igazán érzi magát.  Miért baj ez? Igen, lehet hogy sokak világrendjébe ez nem fér bele, meg nem természetes. Rendben. el van fogadva. Ez is egy vélemény a sokból. Még valahol meg is tudom érteni. Hiszen én is csomó mindentől viszolygok , ami másnak teljesen természetes.  Azt viszont már nem értem meg, hogyha emiatt bántunk vagy megbélyegzünk embereket. Minek? Elférünk, jó nagy azért ez a bolygó. Én nem erőltetem rád a véleményem, te se erőlteted rám. Max. kerüljük egymást. Egy-két (pár száz) tiltás/blokkolás belefér. :)  Sőt, még vitatkozni is lehet. Egy értelmes eszmecserénél nincs jobb, amíg nem megy át sárdobálásba. 

Elliot nem a hírnévért csinálta, az biztos. Legalább is remélem. Nagy csalódás lenne, akkor ha igen. Mert ilyen kritika is érte, hogy "ez a nő megtesz bármit, csakhogy beszéljenek róla, hogy ismertebb legyen". Szerintem nincs erre szüksége. 

Azt meg pár kattintásból meg lehet tudni, hogy a nőkhöz vonzódik, van egy felesége, 2018 óta. (Akkor még Ellen volt)  Nem annyira újdonság ez nála. Ránézésre is inkább az a "fiús lány" volt, sosem ez a "cicababa". Ezt is csíptem benne. És ez a döntése semmit nem fog elvenni az értékéből, vagy nem fog a véleményem semmilyen irányba változni róla.  Tehetséges, szimpatikus, a Junoja nálam alapmű marad, az Eredet meg az örök kedvenc.

inception_2010_retail_bdrip_x264_hun-nimphas_19-16-15.JPG

juno_19-31-06.JPG