Eurovízió 2021 - Albánia

eurovision2021albaniakarma.jpeg

 

Elkezdődött A szezon. Karácsonyra megszületett az jövő évi Dalfesztivál első hivatalos dala. Az elmaradt idei verseny miatt sok országban már megvan az előadó, aki képviselni fogja őket - az akitől most a covid miatt elvették a lehetőséget. ( Mert ugye ez is, mint a szinte minden más is, törölve lett, és a 2020as dalfesztivál átkerült 2021re) De Albánia úgy döntött, hogy új dalt és előadót választ. Hogy ez mennyire igazságos az tavalyi nyertessel szemben azt mindenki döntse el maga. Elvégre megnyerte a lehetőséget az a lány is anno, hogy képviselje őket, az hogy közbejött ez a vacak vírus nem az ő hibája, de lépjünk túl ezen. 

Szóval új Albán nemzeti döntő, a Festivali i Këngës , ezzel pedig új dal és új győztes, aki remélhetőleg már színpadra fog tudni állni 2021ben, valamilyen formában, mert abban nem vagyok egészen biztos, hogy az "akárhanyadik hullám" nem kavar be. Szerintem a vírus végéhez még közel sem járunk, sőt... De idén az Eurovíziósok azt mondták, hogy jövőre mindenképpen megrendezik valahogy a versenyt. Lehet közönség nélkül - még ez lenne a leglogikusabb, de a jövő május még messze van. Csak azt szerettem volna mondani, hogy szerintem addig ez az egész nem ér véget, még nyakig benne leszünk, és nem áll vissza az élet. :( 

Az Albán döntős Anxhela Peristeri nyerte Karma című dalával.  A dalt az anyanyelvén énekelte, és remélem , hogy ez így is fog maradni majd a nemzetközi versenyen is, nem úgy mint idén, amikor is az eredetileg albán nyelvű dal, végül kapott egy angol szöveget, ami ment volna a végső megmérettetésre. Véleményem szerint az eredeti verzió jobb volt, de kinek mi... Az angolt többen értik, de nekem azzal elvesztette a dal varázsát. 

Így őszintén bízom benne, hogy jövőre megtartják ezt az albán változatot. 

Kéne valamit mondanom a dalról is, ugye?  Mivel már jóideje mindig ők az elsők, akik elkezdik a ESC-s szezont, így mindig nagyon örülök az új előadónak. Általában tetszeni is szoktak az albán dalok. ( Bezzeg ami a legsikeresebb volt, és a legtöbb rajongó imádja, attól én a falnak tudtam volna menni. Szép hangja volt, sőt, talán az egyik legjobb, csak nekem nagyon nem jött be...) Ők hozták a jól bevált formulát, egy díva, jó hanggal, balladával, amiben van valami "albános". Igazából úgy tudnám jellemezni, hogy tipikus Albán Eurovíziós dal. Általában ők ilyesmi dalokat küldeni. Nem követem a nemzeti döntőket, így nem tudok a többi versenyzőről nyilatkozni, de nekem első hallásra nagyon bejött a Karma dal. Szép, tetszik a dallama, olyan dúdolós számomra. Bár még ez az első dal, de szerintem nálam ez valahol elől fog végezni majd az összesítésben is. Majd meglátjuk. 

A dal maga amúgy az önzésről, és a karmáról szól. Arról, hogy ha rosszat teszel, azt vissza fogod kapni. 

"Magasan az égben éltem az életem, akár egy csillag

Mint egy őrült nevettem, akikor zokogtál 

Szívtelenül, csak magamat szerettem. 

Isten ezt nem bocsátja meg nekem

A világ rám szakadt 

Elhagytál, a barátaim elhagytak 

Már nincsen fény... 

... Amikor zokogtam, te nevettél 

Megérdemlem, bűnös vagyok, igen..." 

Nagyon kíváncsi leszek, hogy hogyan fog szerepelni. A idénre tervezett daluknál ez nekem sokkal jobban tetszik. A nagy közönség viszont kiszámíthatatlan. Nem biztos, hogy döntőzni fog, de én rettentően bízom benne, hogy igen. Megérdemelné. 

ITT tudjátok Anxhela dalát meghallgatni. Sok szerencsét neki májusban.